אימון לצרכים

הרבה אנשים לא יודעים זאת, אבל ניתן להרגיל ארנבון לעשות צרכים בארגז, ממש כמו חתול!
ארנבון יעדיף לעשות צרכים במקום אחד קבוע, היכן שנוח לו, וזהו תפקידנו לבחור את הטוב ביותר עבורו על-מנת שזה יצליח.

לפני שהארנבון מגיע אלינו, נכין ארגז צרכים רחב עם שוליים גבוהים (אבל לא גבוהים מדי) ונמקם בפינת החדר. ארנבונים אוהבים פינות לתחושת פרטיות.

בזמן התהליך ייתכן והארנבון יעדיף פינה אחרת, או כמה פינות, ובמקרה כזה נשים ארגז נוסף כדי לראות איפה הוא מעדיף להתמקם. לאחר שנשים לב היכן המיקומים המועדפים עליו, נוריד את הארגזים שנשארו יחסית נקיים.

במקרה של ארנבון שאינו מסורס או ארנבונית שאינה מעוקרת, יהיה מעט יותר קשה להרגיל לצרכים בארגז. הצורך שלהם לסמן טריטוריה נותר חזק והם עושים זאת על-ידי הפצת הריח הייחודי רק להם, באמצעות הטלת גללים ושתן. הם יכולים לסמן את הבית כטריטוריה שלהם וכך תמצאו גללים ושתן בכל מקום.

ארגז
רחב, עם שוליים גבוהים (אבל לא גבוהים מדי, כך שהארנבון יוכל להיכנס ולצאת בקלות) וכזה שהארנבון יכול לעשות בו סיבוב מלא. ארגז פינתי (משולש) הוא קטן מדי ולכן לא מומלץ. בנוסף, ארגזים שמגיעים עם רשת אינם מומלצים היות והרשת עלולה לפצוע את כפות רגליו של הארנבון.

מצע
בתוך ארגז הצרכים נשים מצע שנועד לספוח נוזלים וריחות. אפשרויות נפוצות הן פד ספיגה (נפוץ בשימוש אצל גורי כלבים אבל מהווה פתרון מצוין גם לארנבונים), שבבי עץ דחוסים או נייר דחוס.

יש לשים לב שחול חתולים ונסורת (נפוצה בשימוש עם אוגרים) הם חומרים מסוכנים לארנבונים, כיוון שחלקיקים שלהם יכולים לחדור בקלות למערכת הנשימה של הארנבון ולגרום לדלקות כרוניות ואף מחלות בדרכי הנשימה.

בנוסף, עיתונים משומשים גם אינם מתאימים ועלולים להוות סכנה בריאותית בגלל הדיו הרעיל שספוג בהם.

מעל המצע יש לפזר מעט חציר, היות והארנבון מאוד אוהב לאכול ולחרבן באותו מקום.

 

ניקיון
את המצע נחליף כתלות בכמות השתן והקקי שהצטברה בו. בקיץ, כאשר חם והארנבון שותה יותר מים, נחליף לעיתים תכופות יותר (מאשר בחורף). בכל מקרה, את המצע נחליף בתדירות שלא תפחת מ-3 פעמים בשבוע, על-מנת להימנע מהצטברות של צרכים, ריח ואמוניה שגם היא עלולה לפגוע קשות בארנבון.

במידה ויש יותר מארנבון אחד, תדירות ההחלפה תהיה גבוהה יותר. לחילופין ניתן להחזיק בכמה ארגזי צרכים.

ארגז צרכים מסריח ומלוכלך, שהמצע שבו לא מוחלף בתדירות גבוהה, יגרום לארנבון לעשות צרכים מחוץ לו. כמו בני האדם, גם הארנבונים אוהבים שהשירותים שלהם נקיים ומריחים טוב.
בזמן אימון לעשיית צרכים בארגז, נשאיר מעט מהם גם לאחר ההחלפה כדי שהריח של הארנבון יישר, מה שיעזור לו להבין ששם עושים.

את ניקיון הארגז נעשה בעזרת חומץ, מים חמים וסבון. שימוש בחומרים חזקים כמו אקונומיקה אינו מומלץ. אם כן נעשה שימוש בחומרים חזקים, יש לשטוף את הארגז עם מים וסבון לאחר מכן. חשוב לזכור שהארנבון מאוד אוהב לאכול חציר בארגז הצרכים בזמן שהוא מתפנה, ולכן חשוב להקפיד שאין שאריות של כימיקלים על הארגז.

 

טיפים

  • מקמו את מתקן החציר מעל ארגז הצרכים, מכיוון שארנבונים עושים צרכים בזמן האוכל. זה גם פתרון טוב לחציר שמתפזר מהכלי ומקטין מעט את הפחת.
  • אספו את הגללים והכניסו לארגז. , ספגו את השתן בנייר מגבת והניחו בארגז. זה יעזור לארנבון להבין היכן המקום הנכון לעשות צרכים.
  • הכינו מראש תערובת חומץ מהול במים – כשיש פספוס מחוץ לארגז ניתן לרסס מעט להעלמת הריח.

 

 

 

מוצרים נבחרים

תערובת פרימיום צמחונית טעימה וייחודית בתוספת ירקות וסיבים תזונתיים לצרכיה של הצ’ינצ’ילה,למערכת עיכול בריאה. ללא דגנים וללא סוכר. תוצרת ורסלה-לגה בלגיה. משקל 700 ג"ר

אספסת טרייה מהקציר נארזת על ידנו בשק יוטה מאוורר. עשירה בחלבון ועוזרת לגדילה ובניית השרירים אצל גורים. רצוי לתת עד גיל 8-9 חודשים ללא הגבלה ובמקביל להתחיל לשלב חציר שיבולת מגיל 5 חודשים. ניתן גם לנקבות בהריון או מניקות. ולדאוג תמיד למים טריים וזמינים.

מזון חדש פרימיום מבית cunipic שיחליף בחברה את האלפא פרו המוכר, לארנבים בוגרים מגיל 6 חודשים אינו מכיל דגנים, תערובת של אומגה 3 וחומצות שומן חיוניות המסייעות בשמירה על הפרווה, חיזוק המערכת החיסונית ועוזר לעיכול בריא ועוזר במניעת היווצרות אבנים בכליות מסייע במניעת השמנת יתר ושומר על העצמות והשרירים ושמירה על בריאות השיניים. אינו מכיל חומרים משמרים וצבעים מלאכותיים. מכיל 5 ק"ג.

קיקי אופטימום מיועד לגורים עד גיל חצי שנה. עשוי ממרכיבים טבעיים, מבוסס על אספסת ,עשיר בסיבים, ויטמינים ומינרלים ומספק את כל החומרים החיוניים לתזונת הארנבון.

מצע הנייר של living world ידידותי לסביבה ממוחזר ומתכלה , בתוספת אבקת סודה בטוח ונוח עבור חיות מחמד קטנות, נטול אבק ואינו מכיל פנולים או שמנים ריחניים שעלולים להזיק למערכת הנשימה של בעלי חיים קטנים. המעניקה יותר ספיגה, בקרת ריחות מעולה ומאפשרת למצעים להחזיק מעמד זמן רב יותר בין החלפות בכלוב. המצעים מתאימים לכל בעלי החיים הקטנים, מכרסמים, זוחלים, ציפורים וחתולים.

בקבוק פלסטיק איכותי פיית גולה נתלה בעזרת סליל מתכת מסביב לבקבוק המתחבר לגדר . מכיל 1000 מל

עץ כרסום טבעי מצופה פטרוזיליה מיובשת מעולה לשחיקת שיניים ופינוק. 50 גרםNaturaliss cunipic

צעצוע טבעי של חברת camon עשוי לפת בטוח לכרסום עוזר לשחיקת השיניים

הירשמו לניוזלטר שלנו

הטבות מיוחדות ומבצעים שווים רק לחברי המועדון שלנו

מאמרים נוספים

בעיות שיניים אצל ארנבים

בעיות שיניים אצל ארנבונים: אבחון ודרכי טיפול רקע: בעיות שיניים הן נפוצות בקרב ארנבונים והן נגרמות לרוב מתזונה לקויה או מחסור בסיבים תזונתיים. לעיתים, בעיות

גידול נכון

רגע לפני שהיצור המופלא הזה נכנס לחיינו, עלינו להבין כמה דברים חשובים ולשקול בכבדות ראש האם ארנבון זו חיית המחמד שמתאימה לנו ולמשפחתנו. עלינו להיות

טיפוח והיגיינה

ארנבון הוא אחת החיות הכי נקיות שתפגשו! ארנבונים יכולים לבלות שעות בניקיון עצמי וטיפוח הפרווה, ממש כמול חתול.

לפעמים הם יזדקקו לעזרתנו בכל נושא הטיפוח, במיוחד בתקופות הנשירה.

ארנבונים מנשירים פרווה כל הזמן, אך בכמויות קטנות מאוד. במהלך השנה ישנן 4 עונות נשירה – 2 גדולות ו-2 קטנות.

בהתאם לסוג הארנבון, ובמהלך תקופות אלו, נצטרך להבריש אותו באופן יום-יומי לאורך כל התקופה, שיכולה לקחת שבוע, חודש ולפעמים יותר. ההברשה תמנע בליעה של פרווה, שעלולה לגרום לחסימת מעיים, שעלולה לגרום למותו של הארנבון תוך 12 עד 24 שעות, במידה ולא יינתן טיפול וטרינרי דחוף. לארנבון, בשונה מכלב או חתול, אין יכולת להקיא. לכן כדורי פרווה שמתגבשים אצלו במערכת העיכול מהווים סכנת חיים.

תזונת ארנבון

תזונה מאוזנת ומדויקת היא המרכיב הכי חשוב לחיים בריאים, ארוכים וטובים של ארנבונים. התזונה משתנה בהתאם לגיל, למשקל ולמצב הבריאותי של הארנבון. 85% חציר המרכיב